Mediawijsheid

    MEDIACOACHING & LESSEN | INFORMATIEVAARDIGHEDEN | MEDIAPROTOCOLLEN | BETROKKENHEID BIJ (MEDIA)BELEID | WORKSHOPS | OUDERAVONDEN & THEMAWEKEN | LESMATERIAAL | EERSTE HULP BIJ INTERNET EN (SOCIAL) MEDIA ONGELUKKEN | SOCIAL MEDIA | MEDIAOPVOEDING, -BEWUSTZIJN EN -EMPOWERMENT | INFORMEREN OVER ACTUELE MEDIAONTWIKKELINGEN | ONDERZOEK | BRAIN- EN GAMESTORMING | KLANKBORDEN

    Maatwerk is de sleutel. U bepaalt de invulling en het tempo. Want het vastleggen van uw levensverhaal is uw persoonlijke proces, waarbij u zich senang moet voelen. We doen het project samen en ik help en ondersteun u daar graag bij. 

    Praat met honderd mensen over mediawijsheid en het betekent voor iedereen wat anders. Mediawijsheid biedt voor iedereen andere uitdagingen en levert voor iedereen andere kansen, mogelijkheden en zorgen op. 

    Mediawijsheid is een veel omvattend vak, dat steeds in beweging is. Het is alles dat je moet weten, kunnen en doen om bewust, kritisch en

    actief te leven in onze ingewikkelde, steeds veranderende wereld, die doordrenkt is met steeds meer en steeds veranderende media. 

    De huidige trend in de maatschappij is die naar zelfredzaamheid, zelfsturing en eigen regie. Allemaal prachtig, mits je de vermogens hebt om daar vorm aan te geven. Er zijn veel kwetsbare kinderen, jongeren en volwassenen die dat niet kunnen of in ieder geval niet in gewenste mate. Zij hebben extra hulp en steun nodig. Zeker bij hun mediagebruik, waar zij door hun uitdagingen en beperkingen nou eenmaal meer, grotere en andere risico’s lopen dan gewoonlijk. Als mediacoach kan

    ik ook goed uit de voeten met (social) media, internet, computers; ik help grote en kleine mensen, jong en oud, met en zonder beperkingen graag om op creatieve wijze zo mediawijs mogelijk te zijn/worden/blijven. 

    Mediacoaching door 4MensKRACHT is een persoonlijk traject waarbij het draait om maatwerk. Het is geen exacte wetenschap. Er zijn lang niet altijd panklare oplossingen. In gesprek blijven is cruciaal. De centrale vragen zijn altijd ‘hoe gaat het met jou?’, ‘wat heb jij nodig?’ en ‘hoe kan ik jou het beste helpen?’